آخرین مقالات

ثبت سفارش

R O Y A L N A H A L

پیش فروش نهال آغاز شد

تماس با نهالستان:

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال ، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.


(نهالستان باز است)
(نهالستان تعطیل است)

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
دفتر فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
خط ویژه فروش + واتساپ

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس و مدیر فروش

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال

۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
پیگیری سفارش ارسالی

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

Copyright Royalnahal © 2022

کاشت نهال گردو چندلر خوشه ای

کاشت نهال گردو چندلر خوشه ای

کاشت نهال گردو چندلر خوشه ای:

درخت گردو چندلر خوشه ای دارای ویژگی هایی است که کشاورزان و باغداران را به پرورش این رقم در باغ خود علاقه مند می کند. این صفات عبارتند از:

• خوشه‌ای بودن میوه‌ها:

یکی از بارزترین ویژگی های نهال گردو چندلر خوشه ای این است که میوه های آن به طور متراکم روی شاخه های گردو پخش می شوند. این ویژگی باعث افزایش عملکرد درخت و بهره وری باغ می شود. در واقع میزان محصول برداشت شده از این نوع درخت بیشتر از سایر انواع گردو است.

• مقاومت در برابر بیماری:

گردو چندلر خوشه ای به عنوان گونه ای مقاوم به انواع بیماری های گردو شناخته می شود. این ویژگی می تواند به مدیریت بهتر باغ و کاشت این نهال کمک کند. مقاومت در برابر انواع بیماری های چندلر خوشه ای موجب می‌شود که سموم شیمیایی کمتری در باغ استفاده شود و این موضوع هزینه‌های نگهداری درخت را کاهش می دهد و همچنین شما کشاورزان محصولی ارگانیک را پرورش می دهید.

• رشد سریع:

گردو چندلر خوشه ای تمایل به رشد سریع دارد و خیلی زود به ارتفاع و اندازه قابل توجهی می رسد. این ویژگی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به باغداران کمک کند.وقتی قدرت رشد یک درخت زیاد باشد، آن درخت زودتر به بلوغ رسیده و می تواند خیلی سریع باردهی اقتصادی خود را شروع کند.

• مقاومت در برابر سرما:

معمولا درختان گردو چندلر خوشه ای تحمل سرمای خوبی دارند. مقاومت زیاد در برابر افت دما باعث شده تا این نهال در مناطقی با آب و هوای معتدل و سرد به خوبی رشد کند و از سرمازدگی در امان باشد.

• خاصیت دیرگل بودن:

دیر گل بودن گردو خوشه ای می تواند در مناطقی که در معرض خطر سرمای بهاره هستند کمک زیادی کند. با تاخیر در باز شدن شکوفه ها، هوای سرد نیز کاهش می یابد. بسیاری از درختان گردو به دلیل سرمای بهاری گل های خود را از دست می دهند.

نهال گردو چندلر خوشه ای نیازهایی دارد که با تهیه آنها برای این درخت و مراقبت به موقع و اصولی از آن می توان حداکثر عملکرد را از گردو خوشه ای چندلر انتظار داشت. از جمله این نیازها عبارتند از:

خاک مناسب:

خاک مناسب برای رشد نهال گردو چندلر خوشه ای بسیار مهم است و بر کیفیت و عملکرد درختان تأثیر می گذارد.خاک باید ترکیب مناسبی داشته باشد.خاک های لومی که حاوی مقدار دقیقی شن، لوم و خاک رس است برای این رقم درخت گردو مناسب است.

خاک های سنگین به طور کلی برای هیچ نوع نژاد گردو مناسب نیستند. همچنین این درخت گردو به خاک عمیقی نیاز دارد تا ریشه ها به راحتی در خاک فرو بروند. لازم به ذکر است که عمق خاک مناسب برای گردو چندلر خوشه ای حداقل 60 سانتیمتر است.

این رقم درخت گردو به خاکی با PH خنثی تا کمی قلیایی نیاز دارد. به طور معمول PH خاک باید در محدوده 6 تا 7.5 باشد. علاوه بر این، خاک انتخابی باید دارای خاصیت تهویه مناسب باشد تا ریشه ها به راحتی به هوا برسند. از طرف دیگر افزودن مواد آلی به خاک می تواند تهویه را افزایش دهد.

خاکی با داشتن این ویژگی می تواند برای رشد و عملکرد بهتر گردو چندلر مناسب باشد.

کاشت نهال گردو چندلر خوشه ای

آبیاری درخت:

آبیاری درخت گردو چندلر خوشه ای نقش بسیار مهمی در رشد، نمو و عملکرد بهتر درختان دارد. گردو به عنوان یک گیاه با مصرف آب بالا شناخته می شود. همچنین در طول فصل رشد فعال (بهار و تابستان) معمولاً به آبیاری منظم نیاز دارد.

در مورد آبیاری، سیستم آبیاری مهمترین عاملی است که باید در نظر گرفته شود.آبیاری با استفاده از روش های مختلف مانند آبیاری قطره ای یا آبیاری زیر سطحی می تواند به مصرف بهینه آب و جلوگیری از مشکلات کمک کند.

با در نظر گرفتن نیازهای آبی متفاوت در فصول مختلف سال، می توانید به بهبود رشد و عملکرد نهال گردو چندلر خوشه ای کمک کنید.

نیاز سرمایی نهال:

نیاز سرمایی گردو چندلر خوشه ای یکی از جنبه های حیاتی در رشد و نمو این رقم است. این درخت برای رفع نیاز سرمایی خود و آماده شدن برای فصل رشد و گلدهی نیاز به نگهداری در دمای منفی 5 تا 7 درجه سانتیگراد به مدت زمان مشخصی حدود 700 ساعت دارد.

موقعیت محل کاشت نهال:

نور برای رشد و فتوسنتز هر گیاهی ضروری است. درخت گردو چندلر خوشه ای برای عملکرد خوب نیاز به نور زیادی دارد. برای استفاده بهینه از نور در باغی که در آن نهال های چندلر خوشه ای کاشته اید، باید از یک طرح کاشت پیروی کنید تا همه درختان نور کافی داشته باشند. برای پرورش گردو چندلر بهتر است الگوی خوشه ای 6*7 یا 7*7 داشته باشید.

نکات مهم هنگام هرس این رقم:

در مورد هرس درختان گردو چندلر خوشه ای نیز باید گفت که این درخت نیز نیاز به هرس به موقع دارد.هرس نهال گردو چندلر به موقع و طبق اصول با حذف شاخه های شکسته و ضعیف می تواند به رشد بهتر و تولید بیشتر درخت گردو کمک کند.

همچنین این امر می تواند تا حدودی بیماری درخت گردو را در پاییز و اواخر زمستان کاهش دهد. البته نباید فراموش کرد که شاخه های هرس شده باید از باغ دور کرد تا بیماری ها و آفات سرایت نکند.

کاشت نهال گردو چندلر خوشه ای

کاشت نهال گردو چندلر خوشه ای:

کاشت گردو چندلر خوشه ای نیازمند توجه به شرایط آب و هوایی خاص است تا درختان سالم رشد کنند و عملکرد مطلوبی داشته باشند. کاشت گردو خوشه ای در مناطقی با آب و هوای سردسیری مناسب نه تنها به بهبود عملکرد درختان کمک می کند، بلکه کیفیت میوه و بهره وری باغ را نیز افزایش می دهد.

برای کاشت نهال گردو چندلر خوشه ای، ابتدا باید گودالی را حفر کنید که به اندازه ریشه درخت گردو باشد. عمق گودال کاشت را معمولاً حدود 80 سانتی متر تا 1 متر در نظر می گیرند. پس از حفر گودال، ریشه های نهال گردو باید به دقت بررسی شده و ریشه های پوسیده حذف شوند.

سپس ریشه ها را ضد عفونی کنید و به صورت کاملاً عمودی در گودال قرار دهید. پس از قرار دادن خوشه های نهال گردو در خاک، گودال را با مخلوطی از خاک سطحی و کود دامی پوسیده پر کنید.

بعد از اینکه گودال را با خاک پر کردید، فضای اطراف درخت باید فشرده شود تا فضای خالی بین ذرات خاک وجود نداشته باشد. همچنین هنگام کاشت گردو چندلر خوشه ای باید دقت شود که محل پیوند را بالاتر از سطح زمین قرار داد تا پوسیده نشود.

در برخی موارد به دلیل ضعیف بودن تنه درخت و یا وزش باد در منطقه، بهتر است از حفاظ در کنار درخت برای جلوگیری از خم شدن درخت استفاده شود.

کاشت نهال گردو چندلر خوشه ای

جستجو در سایت