آخرین مقالات

ثبت سفارش

R O Y A L N A H A L

پیش فروش نهال آغاز شد

تماس با نهالستان:

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال ، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.


(نهالستان باز است)
(نهالستان تعطیل است)

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
دفتر فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
خط ویژه فروش + واتساپ

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس و مدیر فروش

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال

۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
پیگیری سفارش ارسالی

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

Copyright Royalnahal © 2022

آموزش کاشت درخت گوجه سبز

آموزش کاشت درخت گوجه سبز

آموزش کاشت درخت گوجه سبز:

باغ گوجه سبز باغی پر از درختان افقی و خود گرده افشان است. این درخت 4 تا 5 متری دارای گل های سفید و زیبایی است. گوجه سبز یکی از میوه های هسته دار است. در ابتدای فصل بهار ابتدا شکوفه های گوجه سبز ظاهر می شوند و سپس برگ های درخت رشد می کنند.

میوه درخت گوجه سبز میوه ای گرد سبز و ترش است. البته در مورد گوجه سبز میوه کال چیده می شود و در صورت رسیدن کامل میوه زرد یا قرمز می شود.

نکات مهم در کاشت گوجه سبز:

برای کاشت نهال های گوجه سبز باید مکانی را با آفتاب کامل انتخاب کنید زیرا این درخت آفتاب کامل را دوست دارد. پس از انتخاب مکان مناسب، نوبت به حفر گودال می رسد.

هنگام کاشت درخت گوجه سبز سوراخی به عرض و عمق 50 سانتی متر ایجاد کنید تا ریشه ها به راحتی به داخل نفوذ کنند. سپس نهال را در گودال قرار دهید و گودال را با خاک و کمپوست مناسب پر کنید. پس از کاشت نهال های گوجه سبز آنها را آبیاری کنید تا فضای خالی خاک پر شود.

قبل از قرار دادن نهال گوجه سبز در گودال، ریشه ها را بررسی کرده و ریشه های پوسیده، بیمار و سیاه را جدا کنید.خاک مناسب برای پرکردن گودال نیز باید حاوی خاک برگ هم باشد تا خاک سبک تر شود و مشکلی برای رشد آن ایجاد نشود.

رایج ترین روش کاشت درختان گوجه سبز:

درختان گوجه سبز را می توان به دو روش مختلف کاشت:

1. کاشت هسته

2. کاشت نهال های پیوندی

کاشت نهال پیوندی: رایج ترین روش کاشت و تکثیر گوجه سبز روش کاشت نهال پیوندی است. گوجه سبز را می توان بر پایه های مختلف پیوند زد. پایه های مناسب برای پیوند گوجه سبز عبارتند از:

• پایه بادام و هلو

• پایه میروبالان

• پایه ماریانا

• پایه شلیل

• پایه آلو و زردآلو

پی های بسیار دیگری نیز وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که با توجه به شرایط منطقه و اقلیم می توان آنها را انتخاب کرد. به عنوان مثال برخی از آنها زود بازده اند یا برخی به بیماری های مختلف مقاوم هستند.

همچنین بررسی خاک در منطقه کاشت گوجه سبز با ریشه زایی و قلمه زدن بسیار مهم است، زیرا سبکی و سنگینی یا شوری و آهکی بودن خاک تعیین کننده پایه قابل کاشت گوجه سبز است.

کاشت هسته گوجه سبز: در این روش باید گوجه سبز به درخت برسد سپس هسته را جدا کرده و مدت زیادی در خاک اره قرار می دهند.این مدت 3 ماه است و دما باید 5 درجه سانتیگراد باشد. ضمناً محل نگهداری این عکس باید گرم و دور از نور مستقیم خورشید باشد.

آموزش کاشت درخت گوجه سبز

زمان کاشت نهال گوجه سبز:

اواسط پاییز زمان مناسبی برای کاشت نهال گوجه سبز است. کاشت درخت گوجه سبز باید در زمان خواب درخت انجام شود. چوب گوجه سبز چوبی مقاوم است و می تواند در دمای 30- درجه در زمستان تا 40 درجه در تابستان مقاومت کند.

همچنین گوجه سبز به مرحله سرد زیر 8 درجه نیاز دارد تا گلها در بهار باز شوند. این درخت در فصل بهار که گل ها باز می شوند به سرما حساس است.

شرایط کاشت نهال های گوجه سبز:

فاصله کاشت نهال های گوجه سبز باید با توجه به رقم آن تعیین شود. ارقامی با ساقه کوتاه اغلب نزدیک به هم کاشته می شوند. به طور کلی، نهال ها یا بذرهای گوجه سبز معمولاً در 3x4 یا 4x4 کاشته می شوند. این فاصله باید به گونه ای باشد که نور کافی به شاخه های درخت برسد و درختان بر روی یکدیگر سایه ای ایجاد نکند.

به طور کلی درختان گوجه سبز چندان بلند نیستند و حداکثر فاصله برای کاشت درختان گوجه سبز 5 یا 6 متر است.

خاک مناسب کاشت نهال های گوجه سبز:

مناسب ترین خاک برای کاشت نهال گوجه سبز خاک لومی شنی است.البته، اگر زهکشی خوبی به آنها بدهید، بیشتر درختان گوجه سبز می توانند خاک های سنگین تری را تحمل کنند.

برای کاشت درخت گوجه سبز یک گودال مناسب با ریشه و دو برابر ریشه ایجاد کنید سپس نهال را در گودال قرار دهید و اطراف آن را با خاک و برگ پر کنید تا فضای خالی از بین برود.

بهترین کود برای باردهی اقتصادی درخت گوجه سبز:

به منظور استفاده از کود در کاشت درختان گوجه سبز، خاک در محل مورد نظر از نظر عناصر ماکرو و میکرو مورد آزمایش قرار گیرد. سپس با توجه به نتایج آزمایش خاک و نیاز درخت گوجه سبز می توان کود مورد نیاز را برای این درخت اعمال کرد.

به طور کلی کودهای آلی نقش مهمی در رشد و بهره وری درختان گوجه سبز دارند. گوگرد آلی یکی از کودهایی است که باعث افزایش جذب عناصر از ریشه و مقاومت درخت در برابر حشرات و بیماری ها می شود. بهترین راه برای استفاده از گوگرد آلی از طریق آبیاری است.

علاوه بر این، تغذیه مناسب یکی از نکات مهمی است که در پیشگیری از آفات و بیماری ها و افزایش کمی و کیفی گوجه سبز نقش موثری دارد. از دیگر کودهای مناسب برای درختان گوجه سبز، کودهای k60 و کودهای حاوی نیتروژن، فسفات و آهن بر عملکرد درختان تأثیر بسزایی دارند.

آبیاری درختان گوجه سبز:

پس از کاشت نهال گوجه سبز نوبت به آبیاری این درخت می رسد. در دو سال اول کاشت، درختان گوجه سبز برای رشد خوب و تقویت ریشه درخت به آب منظم و بیشتری نیاز دارند.

آبیاری باید متناسب با اندازه درخت باشد. آب کم باعث کندی رشد درختان گوجه سبز و میوه آن می شود و آب زیاد باعث خفگی ریشه می شود. آبیاری قطره ای یکی از بهترین روش ها برای آبیاری درختان گوجه سبز است. این روش آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب از بسیاری از بیماری های درختان جلوگیری می کند.

روش های هرس درخت گوجه سبز:

درختان گوجه سبز به اندازه درختان دیگر نیازی به هرس ندارند. پس از کاشت گوجه سبز آن را برای تولید شاخه های جانبی سرزنی می کنند. در هرس بعدی این درخت شاخه های خشک و اضافی حذف می شود. به طوری که فضای کافی برای ورود نور به قسمت های دیگر درخت وجود داشته باشد.

از طرفی هرس به موقع درختان گوجه سبز می تواند به کنترل بیماری ها و آفات مرتبط با این درخت کمک کند. حذف شاخه های بیمار با هرس گوجه سبز در این مورد بسیار مهم است.

آموزش کاشت درخت گوجه سبز

خواص و فواید میوه گوجه سبز:

گوجه سبز یک میوه خوشمزه و سرشار از آنتی اکسیدان است. علاوه بر این، این میوه برای سلامت دستگاه گوارش، سیستم ایمنی، دهان و دندان، کبد و بینایی موثر است. این میوه ویتامین های زیادی دارد و همچنین یبوست و کبد چرب را درمان می کند. در طب سنتی گوجه سبز سرد است به همین دلیل برخی آن را با گلپر و نعناع مصرف می کنند.

سخن پایانی:

در کاشت نهال گوجه سبز رعایت عناصر اولیه کاشت و پرورش نهال بسیار مهم است. انتخاب نهال های سالم و مقاوم در برابر بیماری ها و آفات، استفاده از خاک مناسب و کودهای فصلی از عوامل موثر در بهبود عملکرد و کیفیت درختان گوجه سبز می باشد.

آموزش کاشت درخت گوجه سبز

جستجو در سایت