آخرین مقالات

ثبت سفارش

R O Y A L N A H A L

پیش فروش نهال آغاز شد

تماس با نهالستان:

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال ، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.


(نهالستان باز است)
(نهالستان تعطیل است)

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
دفتر فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
خط ویژه فروش + واتساپ

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس و مدیر فروش

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال

۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
پیگیری سفارش ارسالی

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

Copyright Royalnahal © 2022

پرسودترین درخت میوه در ایران

پرسودترین درخت میوه در ایران

همه ما کشورمان ایران را به عنوان کشوری چهارفصل می شناسیم، به این معنا که ایران با داشتن آب و هوای متفاوت، توانایی پرورش انواع گیاهان و درختان از درختان میوه گرمسیری مانند خرما، موز و انبه تا انواع درختان میوه با آب و هوای خنک مانند گردو و انواع درختان هسته دار را در نقاط مختلف ایران پرورش دهید و از برداشت این میوه ها سود خوبی ببرید

در این مطلب رمز موفقیت را به روشی مفید برای ساخت باغ در ایران به شما آموزش می دهیم و در نهایت یکی از درختان میوه سردسیری و یکی از مفیدترین درختان میوه استوایی را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید تا انتهای این مقاله را دنبال کنید.

عوامل سودآوری یک درخت میوه:

در رابطه با عوامل موثر بر سودآوری درخت میوه خاطرنشان می شود که تمامی محصولات درخت میوه در صورتی می توانند سودآور باشند که در شرایط اقلیمی و جغرافیایی خوب و کشاورزی پایه و نوین از نظر کشاورزی کاشته شوند.

در واقع با رعایت اصول کشاورزی می توانید با کاهش هزینه ها و افزایش تولید سودآوری کشاورزی را افزایش دهید و این رمز موفقیت در کسب سود بیشتر در باغبانی در ایران است.

اصول کشاورزی نوین مطابق با سودآوری احداث باغ میوه در ایران

انتخاب ارقام تجاری، پرمحصول و زودبازده:

اولین قدم در اجرای کشاورزی نوین، انتخاب ارقام تجاری است. در نهالستان های پرطرفدار نهال ها فقط در ارقام تجاری به فروش می رسد زیرا کشاورز تنها از این طریق می تواند بالاترین راندمان را در سطح زیر کاشت خود داشته باشد. اما تمام نهالستان ها از سایر شرایط برای پرورش تجاری پیروی نمی کنند، در ادامه به سایر شرایط مهم برای پرورش تجاری می پردازیم.

انتخاب رقم مقاوم:

یکی از مهمترین ملزومات یک محصول تجاری سودآور، مقاوم بودن در برابر آفات، بیماری ها و شرایط نامساعد محیطی مانند سرما، گرما، کمبود آب و ... است، باید بدانید که کاشت درختان میوه تجاری در صورتی که بر پایه ی مقاوم پیوند نخورده باشند مقاومت کمتری نسبت به همه این عوامل دارند(حساس) و نه تنها سودآور نیستند، بلکه بسیار مضر هستند.

انتخاب رقم تجاری با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه:

عامل مهمی که باید برای شرایط محیطی خوب در نظر گرفت، تحمل دمای درختان میوه است، در حالی که محصولات تجاری می توانند بالاترین و کمترین دما را تحمل کنند.نیاز سرمایی درختان میوه و همچنین ارتفاع منطقه از سطح دریا و رعایت الزامات درخت میوه انتخاب شده از شرایط اصلی محیطی و جغرافیایی است که در انتخاب نوع میوه و کاشت آن رقم تجاری می تواند سوددهی خوبی داشته باشد.

اصول کاشت درختان در باغبانی نوین:

در باغبانی نوین برای کاهش هزینه ها باید درختکاری نیز به صورت اصولی و علمی انجام شود و مرحله اول بر اساس نیاز گونه منتخب برای آماده سازی خاک و حفر چاله صورت گیرد. فاصله سوراخ ها باید با توجه به نیاز نوری و سرعت رشد درختان در مرحله بلوغ تعیین شود تا در باغبانی نوین با باغچه های متراکم و شاخه های پلکانی در هم رفته مواجه نشوند.

در فرآیند آماده سازی خاک در باغبانی نوین، قبل از کاشت در مزرعه، خاک باید آزمایش و نمونه برداری شود و کودی که باید در زمان کاشت یا قبل از کاشت به خاک اضافه شود، کاملاً با توجه به نیاز محصولات تعیین شود تا کمبودهای موجود در خاک بررسی شود.

رعایت نکردن این دو نکته می تواند منجر به مسمومیت غذایی ناشی از مصرف بی رویه کود، افزایش تراکم درختان، کاهش نور دریافتی درختان در اثر در نظر نگرفتن فاصله ی مناسب بین درختان و افزایش انتشار آفات و بیماری ها و به خطر افتادن کنترل آنها شود.

اصول داشت درختان میوه در باغبانی نوین:

آبیاری، کود دهی، هرس و کنترل آفات در باغبانی نوین همه بر اساس تقاضا و به صورت برنامه ریزی شده انجام می شود.باغبانی نوین بدون ارزیابی تقاضا یا انجام آزمایشات سالانه کود یا سم مصرف نمی کند. بنابراین هزینه های بالای خرید کود و سم که ممکن است حتی مفید هم نباشد صرف نمی شود و در نهایت منجر به افزایش تولید درختان میوه و سوددهی می شود.

در رابطه با اصول آبیاری ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که نوع سیستم آبیاری نیز بر سودآوری باغ تاثیر می گذارد، بنابراین استفاده از سیستم های آبیاری سطحی مضرترین سیستم آبیاری محسوب می شود و در نقطه ی مقابل آن استفاده از انواع سیستمهای آبیاری تحت فشارمناسب با نوع درخت میوه می توان شما را به سود مطلوب نزدیکتر کند.

اصول برداشت درختان میوه در باغبانی نوین:

در باغبانی نوین حتی چیدن میوه از درختان با هدف به حداقل رساندن آسیب به شاخه ها و افزایش احتمال بیماری های گیاهی اصولی است و در نهایت در باغبانی نوین حتی میوه چینی برای کاهش هزینه ها و افزایش عملکرد انجام می شود.

تا اینجای مطلب دانستید که رعایت اصول باغبانی نوین می تواند سود ایده آلی را در کاشت درختان میوه مختلف برای شما به ارمغان بیاورد و اگر اصول باغبانی نوین را رعایت نکنید، با هر خطا درصدی از سود باغ شما کم خواهد شد.

درخت میوه سردسیری پر سود در ایران:

درختان میوه سردسیری همه به روش و شرایط خاص خود می توانند سودآور باشند، اما یکی از پردرآمدترین درختان میوه سردسیری، گردو است. کاشت گردو در ایران بسیار رواج دارد و جالب اینجاست که ایران از نظر سطح زیر کاشت درختان گردو رتبه ی دوم در جهان را داشته و از نظر میزان تولید گردو در جهان رتبه ی سوم را داراست.

این رتبه بندی نشان می دهد که ایران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید گردو در جهان می تواند مقادیر زیادی از این محصول را به خارج از کشور صادر کند و سود کلانی نصیب باغداران میکند. در واقع صادرات محصولات راهی برای افزایش سود است.

در اصول باغبانی نوین به اهمیت انتخاب ارقام تجاری و مقاوم اشاره کردیم، خبر خوب این است که نهالستان های بسیار معتبری در ایران وجود دارد که با پیوند و ارقام مقاوم به پرورش نهال گردو می پردازند و در حال حاضر قادر به تولید ارقام تجاری و مقاوم هستند. نهال گردو تجاری و مقاوم در انواع مختلف در سراسر جهان تولید می شود.

بنابراین، اگر قصد ایجاد یک باغ گردو پرمحصول را دارید، باید نهال گردو را از نهالستان های معتبر خریداری کنید که بتوانند نهال های اصیل تایید شده پیوند پایه مقاوم را در اختیار شما قرار دهند.

انواع ارقام تجاری و مقاوم به بیماری گردو در مناطق سردسیر

گردو رقم ژنوتیپ برتر:

این رقم به دلیل کوتاهتر بودن نسبت به ارقام مشابه و عملکرد بیشتر با عملکرد تا 11 و نیم تن در هکتار شناخته شده است. ارتفاع کم آن برداشت میوه را با دست امکان پذیر کرده است و می توان این درختان را حتی در فاصله 6 متری کاشت.

گردو ژنوتیپ رویال تیپ 9 :

این رقم به دلیل عملکرد بالا و دوبار گل بودن شهرت دارد،دوبار گل دادن آن در واقع مقاومتی در برابر سرمای بهاری است که باغداران در اکثر مناطق سردسیر با آن مواجه هستند، درختان این رقم اگر با سرمای دیررس بهاری برخورد کنند آنها دوباره گل می دهند و ضرر را جبران می کنند.

گردو فرنور :

این رقم از فرانسه منشاء گرفته و در ایران پیوند زده شده است و یکی دیگر از درختان گردو پرمحصول در مناطق سردسیر است و دارای مزایای اقتصادی بالایی برای باغداران می باشد.

درخت میوه گرمسیری پرسود در ایران:

ایران دارای انواع درختان میوه گرمسیری سودآور مانند انگور، انار، انجیر و بسیاری از انواع درختان دیگر است که می‌تواند در مناطق گرمسیری رشد کرد، به‌عنوان مثال استهبان در استان فارس دارای بزرگترین سطح زیر برای کاشت انجیر دیم در کل دنیا است. این امر نشان دهنده بازار خوبی برای تولید و فروش انجیر ایرانی خواهد بود.

لازم به ذکر است که هدف از تولید انجیر خشک کردن میوه آن است، در واقع انجیر خشک به صورت خشکبار به فروش می رسد و به دلیل کیفیت بالا به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

در مورد درختان میوه گرمسیری باید توجه داشت که بیشتر مناطق گرمسیری در کشور به ویژه استان های گرمسیری مرکزی ایران همگی دارای خاک های شور هستند که با مشکل کم آبی همراه است، بنابراین سودآورترین نوع درخت میوه در این منطقه باید درختی باشد که بیشترین سازگاری به خاک شور و کم آبی داشته و همچنین تولید آن در بازارهای داخلی و خارجی جایگاهی داشته باشد.

با توجه به شرایط فوق می توان پسته را سودآورترین درخت میوه در مناطق گرمسیری دانست.

انواع پسته تجاری و سودآور در ایران

نهال پسته کله قوچی:

رقم پسته کله قوچی یکی از ارقام پسته باارزش تجاری قابل کاشت در مناطق پسته‌کاری ایران است و به دلیل اندازه و کیفیت بالا از محبوبیت بالایی برخوردار است، بنابراین به کشورهای دیگر صادر می‌شود.دیر گل بودن این رقم پسته دلیل دیگر برای محبوبیت آن بین باغداران بوده و همین امر سبب می شود باغدارانی در زمان خرید نهال پسته این رقم را انتخاب می کنند نگرانی از بابت سرما زدگی بهاره نداشته باشند، عملکرد این رقم پسته به 7 تن در هکتار می رسد.

نهال پسته اکبری:

فروش نهال پسته اکبری به دلیل مقاومت نسبتاً بالا به سرما در بین سایر ارقام پسته رواج بیشتری دارد، به همین دلیل نام این رقم پسته اغلب شنیده می شود و بعنوان پسته مجلسی نیز در بازار فروش خوبی دارد. رقم این پسته به 7 تن می رسد.از دیگر ویژگی های مهم این رقم پسته مقاومت بسیار زیاد آن در برابر شوری خاک است و در شوره زار نیز قابل کاشت است.

نهال پسته هیبرید:

این نهال پسته پیوندی نسبت به سرما، گرما و آفات بسیار مقاوم است و برای اکثر باغداران پسته انتخاب خوبی است. قیمت نهال پسته هیبرید ممکن است اختلاف کمی با سایر ارقام داشته باشد اما به واسطه ی مقاومت بالا و همینطور کیفیت بالای میوه انتخاب بسیار خوبی است،عملکرد این رقم پسته می تواند به 7 تن در هکتار برسد.

نهال پسته احمد آقایی:

اگر به دنبال رقم پسته ای هستید که بازدهی بیشتری نسبت به سایرین داشته باشد، نهال پسته احمد آقایی را پیشنهاد می کنیم که در شرایط مساعد می تواند تا 8 تن در هکتار محصول دهد و به دلیل رنگ پوست به میوه های استخوانی معروف است. این نهال پسته می تواند حتی در آب و هوای کمی سرد به دلیل مقاومت نسبی به سرما رشد کند و کیفیت بالای میوه آن را به بازار عرضه و در بین مصرف کنندگان محبوب کرده است.

سخن پایانی:

اگر قصد دارید از باغ خود سود ببرید، باید به دنبال نهالی باشید که به بهترین وجه با شرایط آب و هوایی و خاک منطقه شما سازگار باشد. لازم به ذکر است که با توجه به بحران فزاینده آب، به کشاورزان توصیه می شود انواع درختان میوه ای را انتخاب کنند که به آب کمتری نیاز دارند و از اصول باغبانی نوین در باغ خود پیروی کنند و بدون شک سود مطلوب را به دست می آورند.

پرسودترین درخت میوه در ایران

جستجو در سایت