آخرین مقالات

ثبت سفارش

R O Y A L N A H A L

پیش فروش نهال آغاز شد

تماس با نهالستان:

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال ، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.


(نهالستان باز است)
(نهالستان تعطیل است)

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
دفتر فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
خط ویژه فروش + واتساپ

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس و مدیر فروش

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال

۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
پیگیری سفارش ارسالی

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

Copyright Royalnahal © 2022

عوامل موثر در باردهی درخت گردو چندلر

عوامل موثر در باردهی درخت گردو چندلر

عوامل موثر در باردهی درخت گردو چندلر:

باغداران و کشاورزان برای کسب درآمد بیشتر درخت گردو می کارند زیرا گردو یکی از پردرآمدترین درختان می باشد. اما فقط با کاشت این درخت نمی توان سودی به دست آورد، باید تمام عواملی که در بهره وری گردو چندلر نقش دارند را فراهم کرد تا به بهره وری اقتصادی مطلوب دست یافت.

برخی شرایط برای همه درختان گردو یکسان است، اما انواع مختلف گردو در برخی شرایط متفاوت است. در این مطلب به بررسی درخت گردو چندلر و میزان باردهی آن می پردازیم.

معرفی درخت گردوی چندلر:

گردو چندلر یکی از ارقامی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. این نهال به سرما مقاوم است و در سال اول پس از کاشت شروع به باردهی می کند. درخت گردو چندلر را می توان تا ارتفاع 1500 متری از سطح دریا پرورش داد. همچنین محصول این نهال دارای پوستی کاغذی و مغزی بزرگ و درخشان می باشد. در ادامه به بررسی میزان بهره وری درخت گردو چندلر می پردازیم.

میزان باردهی نهال گردو چندلر:

نهال گردو چندلر در سال اول و دوم پس از کاشت شروع به باردهی می کند اما باروری گردو چندلر در این زمان کم است و از سال ششم به لحاظ اقتصادی شروع به باروری می کند و عملکرد درخت افزایش می یابد.این روند صعودی تقریباً 10 سال پس از کاشت درختان گردو چندلر ادامه دارد. همچنین از سال دهم به بعد عملکرد درخت ثابت می ماند. به طور متوسط هر درخت گردو در سال ششم حدود 10 کیلوگرم گردو محصول می دهد و در سال دهم این مقدار به حدود 30 تا 40 کیلوگرم در سال می رسد.

میزان باردهی درخت گردو چندلر تحت تاثیر عوامل مختلفی است که با بهینه سازی این عوامل می توان عملکرد سالانه درخت گردو را افزایش داد.

عوامل موثر در میزان باردهی درختان گردو ژنوتیپ:

باردهی درخت گردو چندلر تحت تأثیر عواملی است که بهبود کیفیت و کمیت میوه تولید شده را تضمین می کند.

• شرایط آب و هوایی از جمله دما و بارندگی در طول سال

• خاک با زهکشی خوب

• مراقبت های کشاورزی شامل آبیاری و تغذیه مناسب

• سن درخت و تنوع ژنتیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش مهمی در بهبود باردهی دارد.

برای بهبود عملکرد نهال گردو چندلر باید اطلاعات کافی در مورد عوامل موثر بر باردهی درخت گردو چندلر داشته باشید تا با بهینه سازی این عوامل، عملکرد و باردهی درخت گردو را افزایش دهید.

عوامل موثر در باردهی درخت گردو چندلر

عوامل موثر در باردهی درخت گردو چندلر:

اقلیم:

شرایط اقلیمی به دما، گرما و سرمای هوا و میزان بارندگی سالانه نسبت داده می شود.این شرایط به طور موثر در باردهی درخت گردو چندلر تاثیر می گذارد.

دمای هوا:

همانطور که می دانید نیاز سرمایی درختان گردو در فصل زمستان تامین می شود. بنابراین کاهش دما در فصل زمستان ضروری است تا بتوان این تقاضای سرد را به درستی برآورده کرد. برطرف شدن نیاز به سرما باعث افزایش باروری درخت گردو می شود.

اگر این شرایط برای آن فراهم نشود، باردهی درخت گردو چندلر کاهش می یابد.

شرایط بارندگی و آبیاری:

درخت گردو در طول فصل رشد و باردهی نیاز به آبیاری دارد و آب کافی در بهبود تشکیل میوه و باردهی نهال گردو چندلر نقش اساسی دارد. بنابراین، حتی بارندگی تأثیری در عملکرد نهال گردو Chandler دارد.

خاک مطلوب:

یکی دیگر از عوامل موثر بر باردهی درخت گردو چندلر خاک آن است. برای افزایش عملکرد درختان گردو چندلر بهتر است از خاک مناسب با زهکش خوب و غنی از مواد آلی استفاده شود. همچنین PH خاک نیز در باردهی نهال چندلر موثر است. درختان گردو معمولا در خاک هایی با PH خنثی بهتر رشد می کنند.

تأثیر افزایش سن درخت بر تولید محصول:

همانطور که قبلا ذکر شد، سن درخت نیز در باردهی درخت گردو چندلر نقش دارد.به تدریج با افزایش سن درخت تا 10 سال، میزان باروری درخت مربوطه نیز افزایش می یابد. پس از 10 سالگی میزان تولید گردو چندلر ثابت می ماند.

وجود آفات و بیماری ها در زمان باردهی:

آفات و بیماری ها یکی از عوامل موثر بر باردهی درخت گردو چندلر هستند. اگرچه درخت گردو چندلر در برابر برخی بیماری ها مقاوم است، اما درختان گردو چندلر کاملاً در برابر بیماری ها و آفاتی که می توانند عملکرد درخت گردو چندلر را تحت تأثیر قرار دهند مصون نیستند.

افزایش سطح تولید گردو چندلر:

اگر می خواهید برای ساخت باغ گردو، از درخت گردو چندلر استفاده کنید، کاشت درخت گرده افشان مناسب با این رقم می تواند عملکرد و باردهی درخت گردو چندلر را بسیار افزایش دهد.

نهال گردو تو سرخ و فرانکت برای گرده افشانی باغ گردوی چندلر استفاده می شود. همچنین عمل تکثیر گرده در باغ گردو توسط باد انجام می شود.

مراقبت و نگهداری درخت گردو چندلر:

یکی از عوامل مهم برای رشد هر چه بهتر درخت گردو و در نتیجه افزایش باردهی درخت گردو چندلر، مراقبت و نگهداری صحیح از آن است.مراقبت و نگهداری از درخت گردو مستلزم مراقبت به موقع از درخت است، یعنی آبیاری منظم و اصولی درخت گردو، تغذیه مناسب و هرس به موقع.

درخت گردو در تابستان و در دوره های خشکسالی که باران نمی بارد به آب بیشتری نیاز دارد. همچنین کوددهی به موقع درخت با توجه به نیاز آن نیز یکی از عوامل موثر در افزایش عملکرد درخت گردو چندلر است.

هرس صحیح و اصولی درختان نیز از دیگر عوامل مراقبتی و نگهداری است که در باردهی گردو چندلر نقش دارد.

عوامل موثر در باردهی درخت گردو چندلر

سخن پایانی:

برخی اقدامات مانند حفظ pH مناسب خاک و مراقبت به موقع می تواند محیط رشد را بهبود بخشد و بهره وری را افزایش دهد. مشاوره با متخصص ترین افراد در زمینه کشاورزی می تواند به بهبود بهره وری درخت گردو چندلر کمک کند.

این اقدامات منحصر به فرد، به عنوان یک راهنمای کلی، می تواند منجر به کاهش خطر و بهبود شرایط رشد درختان گردو شود.

عوامل موثر در باردهی درخت گردو چندلر

جستجو در سایت