آخرین مقالات

ثبت سفارش

R O Y A L N A H A L

پیش فروش نهال آغاز شد

تماس با نهالستان:

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال ، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.


(نهالستان باز است)
(نهالستان تعطیل است)

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
دفتر فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
خط ویژه فروش + واتساپ

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس و مدیر فروش

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال

۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
پیگیری سفارش ارسالی

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

Copyright Royalnahal © 2022

درمان قارچ درخت گردو

درمان قارچ درخت گردو

درمان قارچ درخت گردو:

یکی از شایع ترین بیماری ها در درختان گردو، بیماری های قارچی است. این بیماری ها انواع مختلفی دارند که با رسیدگی به موقع قابل درمان هستند. روش های مختلفی برای درمان بیماری های قارچی درختان گردو وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

همانطور که می دانید بیماری های قارچی انواع مختلفی دارند. هر یک از این بیماری های قارچی دارای ویژگی ها و عوارض خاصی برای درخت گردو هستند که برای درمان قارچ درخت گردو باید با هر یک از این قارچ ها آشنایی داشته باشید.

• بیماری قارچی آنتراکنوز

• ورتیسیلیوم

• فیتوفترا

• رزلینیا

1. بیماری های قارچی آنتراکنوز و روش های درمان:

بیماری آنتراکنوز یکی از بیماری های قارچی درخت گردو است که توسط قارچ گنومونیا ایجاد می شود. اگر قارچ درخت گردو درمان نشود، آنتراکنوز گردو می تواند گسترش یابد و به برگ ها، شاخه ها و میوه آسیب برساند.

آنتراکنوز معمولا در بهار و تابستان همراه با باران و رطوبت رخ می دهد. قارچ آنتراکنوز در مناطق مرطوب با دمای گرمتر رشد می کند.

علائم ظاهری بیماری آنتراکنوز:

آنتراکنوز باعث ایجاد لکه های کوچک قهوه ای یا سیاه روی برگ ها می شود. این لکه ها ممکن است در اطراف لبه های برگ ها ظاهر شوند.

لکه ها و زخم های مشابهی روی شاخه ها ظاهر می شود که می تواند منجر به از بین رفتن و آسیب به درخت شود. در موارد شدیدتر، اگر قارچ درخت گردو را درمان نکنید، آنتراکنوز می تواند به میوه سرایت کند و کیفیت آن را کاهش دهد.

نحوه درمان بیماری آنتراکنوز یا لکه سیاه:

برای درمان قارچ درخت گردو یا لکه های سیاه، انجام اقدامات پیشگیرانه و مدیریتی مناسب ضروری است. اگر بیماری ظاهر شده باشد، می توان از برخی روش های شیمیایی یا طبیعی برای درمان قارچ درخت گردو استفاده کرد. در اینجا چند راهکار کلی برای درمان آنتراکنوز یا لکه سیاه برای شما شرح داده ایم:

• استفاده از محصولات شیمیایی:

استفاده از قارچ کش ها می تواند در مقابله با قارچ آنتراکنوز موثر باشد. این محصولات به ویژه در زمان مناسب فصل رشد (بهار و تابستان) برای پیشگیری یا درمان قارچ درخت گردو در صورت وجود علائم باید استفاده شوند.

• مدیریت باغ:

با حفظ تهویه مناسب و افزایش تهویه در باغ با رعایت فاصله مناسب بین درختان از تجمع رطوبت جلوگیری کنید.همچنین حذف برگ ها و شاخه های آلوده گهگاه باعث کاهش منبع قارچ می شود.

استفاده از آبیاری کنترل شده و جلوگیری از تجمع آب در مناطق حساس یکی دیگر از روش های مدیریت باغ برای درمان قارچ درخت گردو است.

• استفاده از مخلوط های خوراکی:

برخی از مواد خوراکی مانند آب و سرکه، آب و نمک یا مخلوط آب غلیظ و سدر می توانند در درمان برخی از عفونت های قارچی موثر باشند.

می توانید قبل از اقدام با کارشناسان کشاورزی نهالستان رویال نهال مشورت کنید تا مناسب ترین و بهترین محصول را با شرایط بومی انتخاب کنید. همچنین رعایت دقیق دستورالعمل ها و نکات ایمنی مربوط به استفاده از محصولات شیمیایی ضروری است.

درمان قارچ درخت گردو

2. بیماری ورتیسیلیوم و راه های مقابله با آن:

قارچ ورتیسیلیوم، نوعی قارچ خاکی است که می تواند برخی از درختان گردو را درگیر کند.

این بیماری با نام «ورتیسیلیوم گردو» یا «شاخه های خشک» شناخته می شود. در زیر علائم پژمردگی ورتیسیلیوم و نحوه درمان قارچ درخت گردو آورده شده است.

قارچ ورتیسیلیوم از طریق خاک به گیاهان منتقل می شود. در خاک زندگی می کند و می تواند سال ها بدون میزبان زنده بماند. این قارچ می تواند رشد و عملکرد درختان گردو را کاهش دهد.

علائم ظاهری بیماری ورتیسیلیوم:

یکی از علائم اصلی این بیماری خشک شدن شاخه ها است. برگ های درخت ممکن است در اثر این قارچ زرد شده و سپس پژمرده شوند. اگر قارچ درخت گردو را درمان نکنید، درخت ممکن است میوه کمتری تولید کند و به طور کلی ضعیف تر و بازدهی کمتری داشته باشد.

روش های درمان ورتیسیلیوم:

مدیریت بیماری پژمردگی ورتیسیلیوم در درختان گردو اغلب به اقدامات پیشگیرانه و مدیریت عمومی باغ بستگی دارد. زیرا این قارچ معمولا برای مدت طولانی در خاک می ماند. روش درمان قارچ ورتیسیلیوم درخت گردو به شرح زیر است:

• انتخاب ارقام و انواع گونه های مقاوم به قارچ ورتیسیلیوم می تواند به کاهش شدت بیماری کمک کند.

• از کاشت در خاک های آلوده به پژمردگی ورتیسیلیوم خودداری شود.

• علف های هرز میزبان بالقوه این قارچ هستند.بنابراین، کنترل آنها ممکن است در درمان قارچ درخت گردو موثر باشد.

• از افزایش رطوبت خاک جلوگیری شود و آبیاری منظم و متوسط انجام شود.

• استفاده از سیستم آبیاری قطره ای به جای آبیاری با مخزن می تواند به کنترل ورتیسیلیوم کمک کند.

• برداشتن شاخه هایی که علائم بیماری را نشان می دهند می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری ورتیسیلیوم کمک کند.

• استفاده از مواد آلی می تواند برای بهبود ساختار خاک و افزایش مقاومت درختان در برابر بیماری ها مفید باشد.

موارد فوق روش های پیشگیرانه برای درمان قارچ درخت گردو هستند و زمانی که بیماری گسترش می یابد، ممکن است نیاز به استفاده از محصولات شیمیایی داشته باشید.

3. آشنایی با بیماری قارچی رزلینیا و نحوه کنترل آن:

قارچ رزلینیا درختان گردو را تحت تاثیر قرار می دهد این قارچ یکی از عوامل بیماری شدید در گردو است و می تواند باعث آلودگی ریشه و ساقه شود.

در این نوع بیماری شاخه ها معمولا خشک می شوند و در نهایت می میرند. در نتیجه درختان آلوده به قارچ رزلینیا ، ممکن است تولید کمتری داشته باشند و میوه کمتری بدهند.این قارچ می تواند باعث ایجاد لکه و آسیب به پوست گردو شود.

نحوه درمان قارچ رزلینیا :

به عنوان یک قارچ خاکی، اقدامات لازم برای درمان قارچ درخت گردو معمولا بر اساس اقدامات پیشگیرانه و مدیریت گیاه است. به دلیل ماهیت خاک و پنهان بودن این قارچ در خاک، درمان بسیار مشکل است.

• انتخاب ارقام مقاوم به قارچ رزلینیا می تواند در پیشگیری از شیوع بیماری موثر باشد.

• افزایش تهویه خاک و جلوگیری از غرقابی شدن می تواند به کاهش شرایط محیطی لازم برای رشد قارچ کمک کند.

• حذف شاخه ها و قسمت هایی از درخت که علائم بیماری را نشان می دهند می تواند به کاهش شیوع بیماری کمک کند.

• کنترل علف های هرز می تواند به عنوان میزبان این قارچ عمل کند. کاهش میزبان ثانویه ممکن است بر درمان قارچ درخت گردو تأثیر بگذارد.

• استفاده از مواد خاکی مانند پوشش های محافظتی می تواند از تماس مستقیم قارچ با ساقه و ریشه جلوگیری کند.

در درمان قارچ رزلینیا درخت گردو، اقدامات پیشگیرانه و مدیریتی ضروری است. توصیه می شود قبل از هر اقدامی با متخصصان و کارشناسان نهالستان در زمینه کشت و حفاظت از درختان گردو مشورت شود.

4. آشنایی با بیماری فیتوفترا در درختان گردو:

فیتوفترا یکی دیگر از بیماری های قارچی است که درختان گردو را تحت تاثیر قرار می دهد که می تواند ویرانگر باشد. فیتوفترا معمولا در مکان های مرطوب با درجه حرارت متوسط رشد می کند. بارندگی متوسط تا شدید و هوای با رطوبت بالا می تواند در شیوع این بیماری موثر باشد.

علائم ظاهری بیماری فیتوفترا:

یکی از علائم بارز فیتوفترا در گردو وجود پودر سفید رنگ بر روی برگ ها و شاخه ها است. در مراحل بعدی ممکن است لکه های سیاه و تار عنکبوت روی میوه و برگ ظاهر شود. بیماری فیتوفترا می تواند منجر به کاهش عملکرد درختان گردو شود.

درمان بیماری فیتوفترا:

درمان بیماری فیتوفتورا به مرحله و شدت بیماری بستگی دارد. این بیماری اغلب باعث ورود آب به ریشه و ساقه می شود و باعث بیماری گیاه می شود. راه حل های زیر برای درمان قارچ فیتوفترا در درخت گردو شرح داده شده است:

• استفاده از مواد شیمیایی ضد قارچ می تواند در موارد شدید بیماری موثر باشد. قارچ کشی که به سرعت جذب می شود و برای کنترل فیتوفترا مناسب است، می تواند در صورت نیاز به عنوان درمان استفاده شود.

• حفظ یک سیستم آبیاری مناسب می تواند از تجمع رطوبت خاک جلوگیری کرده و به کنترل فیتوفترا کمک کند. از آبیاری مداوم و زیاد که باعث حباب زدن آب می شود باید خودداری شود. زیرا رطوبت یکی از عواملی است که در رشد و شیوع بیماری های قارچی موثر است.

• تهویه خوب خاک، احتمال رطوبت بالای خاک را کاهش می دهد و محیطی مناسب برای درمان قارچ درخت گردو ایجاد می کند.

• حذف و دفع گیاهان بیمار می تواند از گسترش بیماری به گیاهان سالم جلوگیری کند.

درمان قارچ درخت گردو

بهترین قارچ کش های درخت گردو:

برای مدیریت بیماری و درمان قارچ درخت گردو، چندین قارچ کش وجود دارد که می تواند موثر باشد. انتخاب بهترین قارچ کش درخت گردو به نوع بیماری، مرحله رشد گیاه، آب و هوا و عوامل دیگر بستگی دارد.

قارچ کش ها را می توان بر اساس فعالیت آن ها به قارچ کش های حفاظتی و سیستمیک طبقه بندی کرد. قارچ کش های تماسی به داخل گیاه نفوذ نمی کنند و روی گیاه باقی می مانند. اما قارچ کش های سیستمیک باید وارد بدن گیاه شوند تا روی گیاه اثر بگذارند.

1. بردوفیکس یا مخلوط بردو:

این قارچ کش ترکیبی از آب، سولفات مس و آهک است که بهترین قارچ کش برای درمان قارچ درخت گردو محسوب می شود. این قارچ کش در برابر بیماری های قارچی آنتراکنوز و فیتوفترا استفاده می شود و اثربخشی بسیار خوبی دارد.

2. مانکوزب:

مانکوزب یک قارچ کش ترکیبی است که در کنترل انواع بیماری های قارچی موثر است. این یک قارچ کش گوگردی است و باید روی خاک اطراف درخت استفاده شود. در غیر این صورت گیاه می سوزد.

3. اکسی کلرور مس:

این یک قارچ کش سیستمیک است و باغداران و پرورش دهندگان از آن برای جلوگیری از شیوع بیماری های مختلف و برای درمان قارچ های درخت گردو استفاده می کنند. با رعایت زمان و میزان مصرف بهترین قارچ کش درخت گردو می توان بیماری های قارچی را تا حدودی محدود کرد.

استفاده از هر یک از این قارچ کش ها باید در زمان مناسب انجام شود تا بهترین نتیجه را در درمان قارچ درخت گردو داشته باشد.

درمان قارچ درخت گردو

جستجو در سایت