آخرین مقالات

ثبت سفارش

R O Y A L N A H A L

پیش فروش نهال آغاز شد

تماس با نهالستان:

جهت دریافت مشاوره و یا خرید نهال ، کافیست روی یکی از راه های ارتباطی زیر کلیک نمایید.


(نهالستان باز است)
(نهالستان تعطیل است)

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
دفتر فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
خط ویژه فروش + واتساپ

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس و مدیر فروش

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال

۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
پیگیری سفارش ارسالی

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

پاسخگویی از ساعت 8:00 تا 20:00
کارشناس فروش و مشاوره

Copyright Royalnahal © 2022

خواص انار چیست؟

خواص انار چیست؟

انار میوه ای خوش طعم و خوش رنگ است که با شروع فصل پاییز در بازار میوه ها ظاهر می شود. خواص انار با تاجی زیبا و شاه مانند که شاید از نظر خواص در راس بی نظیرترین میوه ها قرار گیرد. در این مطلب به معرفی ویژگی های انار می پردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی خواص انار میوه ی بهشتی:

به گفته اکثر محققان و تاریخ شناسان، این میوه آبدار و رنگارنگ بومی ایران است و بعدها بذر و دانه های آن به سایر نقاط جهان رفت. از آنجایی که این میوه و درخت آن از زیبایی و جلوه خاصی برخوردار است، کشت آن در میان ایرانیان باستان اهمیت زیادی داشته است. به گونه ای که حتی در دین زرتشتی نیز کاشت این درخت را خوب و مفید دانسته اند.

نهال انار با این سابقه طولانی نیز باید ویژگی های منحصر به فردی و خواص فراوانی داشته باشد. به گفته متخصصان تغذیه، برای حفظ سلامتی لازم نیست هر روز سبزیجات مخلوطی مانند اسفناج مصرف کنید. خوردن انار هر روز کافی است. زیرا این غذا بیش از 100 ماده گیاهی را در اختیار بدن قرار می دهد. در ادامه خواص انار و فواید آن برای بدن را شرح داده ایم.

از دیگر خواص انار می توان به آنتی اکسیدان بالا اشاره کرد:

همانطور که می دانید بدن ما هر روز در معرض آسیب رادیکال های آزاد قرار می گیرد که با فواید انار می توان این آسیب را به طور موثر کنترل کرد. این رادیکال های آزاد نتیجه مصرف انرژی در بدن هستند و اگر در بدن باقی بمانند وارد دیواره های سلولی می شوند. ورود این رادیکال ها به سلول ها باعث مرگ سلولی می شود. بدون مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان نمی توان سلول ها را نجات داد. آنتی اکسیدان ها سلول ها را از این مواد سمی پاک می کنند.

انار؛ دارای مقادیر قابل توجه ای از آنتی اکسیدان است.به صورتی که میزان آنتی‌ اکسیدان سنجیده شده در انار را بیشتر از چای سبز نیز تخمین زده‌اند. آنتی‌اکسیدان‌های انار در پوست و دانه‌های قرمزرنگ آن وجود دارد به همین دلیل پوست این میوه نیز خاصیت دارویی دارد. پس با مصرف انار به‌راحتی می‌توانید از سلول‌های بدن خود در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنید.

خواص ضد التهابی دانه های قرمز انار:

به گفته پزشکان، التهاب مزمن را می توان عامل بسیاری از بیماری ها دانست. بیماری هایی که می توانند در اثر التهاب مزمن ایجاد شوند عبارتند از بیماری قلبی، دیابت، سرطان نوع 2، بیماری آلزایمر و چاقی. از آنجایی که انار حاوی مواد زیادی است که در درمان التهاب موثر است، می توان از آن به عنوان یک داروی ضد التهاب استفاده کرد.

در طی این تحقیقات، محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از میوه انار به دلیل خواص ضد التهابی آن می تواند عوارض ناشی از التهاب در دستگاه گوارش، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

خواص اسید پونیکیک انار:

در انار؛ ماده بی‌ نظیر وجود دارد که نقش اصلی آن‌ها حفظ سلامت بدن است. این ماده اسید پونیکیک نام دارد. اسید پونیکیک در هسته انار موجود است و به‌عنوان اسیدهای چرب مناسب بدن انسان معرفی می‌شود. این اسید چرب در گروه خانواده اسیدهای چرب امگا 5 قرار دارد و خاصیت آن نقش آنتی‌اکسیدانی است که در بدن ایفا می‌کند. علاوه‌ برآن اسیدپونیکیک از پوست در برابر اشعه‌ی مضر آفتاب نیز محافظت می‌کند.

انار و مبارزه با سرطان پروستات:

در طول این تحقیقات، محققان دریافتند که آب انار می تواند به عنوان مکمل برای افرادی که از سرطان پروستات رنج می برند استفاده شود. همانطور که می دانید سرطان پروستات یک سرطان شایع در بین مردان مسن است.

تحقیقات نشان داده است که خوردن انار می تواند رشد سلول های سرطانی را کند کرده و در برخی موارد منجر به مرگ سلول های سرطانی شود. بنابراین یکی از ویژگی های خواص انار تاثیر آن بر سلامت بدن و مقابله با مواد مضر موجود در بدن انسان است.

فواید انار برای کنترل سرطان سینه:

یکی از شایع ترین سرطان ها در زنان متاسفانه سرطان سینه است. تحقیقات آزمایشگاهی زیادی روی خواص انار روی این سرطان انجام شده است. نتایج نشان دهنده تاثیر این میوه بهشتی در کنترل و حتی کاهش تعداد سلول های سرطانی است. تاکنون این آزمایشات هنوز در آزمایشگاه هستند و هنوز وارد مرحله انسانی نشده اند، اما گفته می شود نتایج به دست آمده از انار در این سرطان امیدوارکننده است.

مولتی ویتامین های طبیعی انار:

آب انار منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. انار بمب آهن و پتاسیم است. علاوه بر این، این ماده غذایی حاوی ویتامین های K، E، B6، B12 و C است، جالب است بدانید که آب یک عدد انار می تواند بیش از 40 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند.

خواص انار در فشار خون :

امروزه بسیاری از افراد به دلیل تغییر سبک زندگی و افزایش مصرف غذاهای ناسالم از فشار خون بالا رنج می برند. متاسفانه فشار خون بالا افراد را مستعد حملات قلبی و سکته می کند. از دیگر خواص انار می توان به تاثیر بر کنترل فشار خون به دلیل وجود پتاسیم زیاد در آن اشاره کرد.علاوه بر این، این ماده غذایی مفید گردش خون را بهبود می بخشد و مصرف آن به سلامت رگ های خونی کمک می کند.

فواید انار در تقویت سیستم ایمنی بدن:

ویتامین C و E موجود در این میوه خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. به همین دلیل انار به عنوان ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته می شود. در طول تحقیقات، آب انار دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است، اما نقش و اثر آن بر انواع عفونت های ویروسی مشخص نشده است.

خواص انار در بیماری قلبی:

بر اساس آمارهای جهانی، بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر است. علل این بیماری متفاوت است، هر کدام از آنها نقش خاص و منفی در سلامت قلب و رگ های خونی بدن دارند. محققان بر این باورند که اسیدهای چرب موجود در انار می تواند از بسیاری جهات از قلب محافظت کند. به علاوه از دیگر خواص انار در قلب می توان به ترمیم و بهبود وضعیت قلب و عروق خونی اشاره کرد.

آب انار میزان غلظت لیپوپروتئین خون را کاهش می دهد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

انار تری گلیسیرید را کاهش می دهد:

آنتوسیانین یکی از آنتی اکسیدان هایی است که در انار به وفور یافت می شود. این ماده غذایی با استفاده از آنتوسیانین و تانن موجود در آن از تجمع کلسترول در خون جلوگیری می کند.همچنین از رگ های خونی در برابر ضعیف شدن محافظت می کند.

علاوه بر آنتوسیانین، ماده دیگری که نقش سازنده ای در بدن دارد اسید پونیسیک است. این ماده به کاهش کلسترول LDL کمک می کند. علاوه بر این، خوردن انار از تجزیه و اکسیداسیون LDL جلوگیری می کند.

با خوردن انار نگران آلزایمر نباشید:

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انار حافظه را بهبود می بخشد. علاوه بر این، فلاونوئیدها با تأثیر بر حافظه از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می کنند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در انار به تقویت عضلات مغز کمک می کند. ترکیبات موجود در انار افسردگی را کنترل کرده و خلق و خو را بهبود می بخشد.

با استفاده از انار با آرتروز مبارزه کنید:

آرتروز یک بیماری شایع مفصلی در جهان است. دلایل مختلفی می تواند باعث شود که فرد به این بیماری مبتلا شود، اما مهمترین چیز التهاب مفاصل است. همانطور که گفته شد، انار دارای خواص ضد التهابی است، بنابراین می تواند در التهاب مفاصل تاثیر داشته باشد و به بهبود آرتروز کمک کند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که مواد موجود در انار می تواند ترشح آنزیم هایی را که باعث آرتروز می شوند، کاهش دهد. همه این موارد برای مدیریت آرتروز و کنترل درد آن است.

خواص انار در فعالیت جنسی:

اگر فردی فشار خون، کلسترول بالا و هر بیماری که به رگ های خونی آسیب می زند داشته باشد، رگ های دستگاه تناسلی نیز دچار این آسیب می شوند.انار می تواند به بهبود وضعیت رگ های خونی کمک کند.

علاوه بر این، تغییر سبک زندگی منجر به کاهش باروری در بین زوج های جوان شده است. محققان بر این باورند که انار می تواند تأثیر مفید و مستقیمی بر کیفیت اسپرم و تخمک داشته باشد. این دلیل می تواند باروری زوجین را تقویت کند.

پوستی درخشان و شاداب با استفاده روزانه انار:

از دیگر فواید انار، می‌توان به تأثیر بی‌نظیر این میوه خوشمزه بر شاداب و جوان ماندن پوست اشاره کرد. ازآنجایی‌که انار حاوی ویتامین‌های است که پوست را محافظت می‌کند، دور از انتظار نیست که تأثیر خوبی نیز بر پوست داشته باشد. به‌طور مثال ویتامین C موجود در انار عامل مؤثر بازسازی و شاداب بودن پوست است.

علاوه‌برآن آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در انار روند پیری و ایجاد چین‌وچروک در پوست را کنترل می‌کند. همچنین مصرف انار می‌ تواند سیاهی دور چشم را کاهش دهد.

خواص انار برای رشد مو:

همانطور که گفته شد، انار حاوی ویتامین های B6 و B12 است. این ویتامین ها نقش موثری در داشتن موهایی سالم و زیبا دارند. همچنین از آنجایی که انار از پوست سر محافظت می کند، می تواند به داشتن موهایی قوی و زیبا کمک کند.

خواص انار در جلوگیری از دیابت:

نتایج تحقیقات گسترده بر روی افراد مبتلا به دیابت پس از خوردن انار تاثیر این میوه قرمز بر دیابت را مشخص کرده است. این میوه از 3 طریق در کاهش قند خون در دیابت اثر مثبت دارد.

• کاهش قند خون: ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید قند میوه های حاوی قند را کاهش دهید. قند انار با آنتی اکسیدان هایی مرتبط است که به کاهش قند خون در افراد کمک می کند.

• کاهش مقاومن به انسولین: مواد شیمیایی موجود در انار مانند تانن و اسید گالیک باعث کاهش مقاومت به انسولین در دیابت می شود. علاوه بر این، آب انار می تواند تولید انسولین را از سلول های پانکراس تحریک کند. این عامل به دیابتی ها کمک می کند قند خون خود را به طور طبیعی و آسان تری کنترل کنند .

• کاهش کلسترول بد: یکی دیگر از خواص انار که قبلا ذکر شد، کنترل کلسترول بد است. سطح کلسترول بالا یک عامل خطر برای دیابت است. اگر کلسترول افراد مبتلا به دیابت کنترل نشود، سلامت و زندگی آنها را تهدید می کند. بنابراین انار با قند خون به طور غیرمستقیم سلامت افراد دیابتی را بهبود می بخشد .

خواص انار در بارداری:

مادران باردار با مشکلاتی مانند دیابت در دوران بارداری، مشکلات گوارشی و گاهی کم خونی مواجه هستند. انار خواص ویژه ای برای مادران باردار و فرزندان آنها دارد. از آنجایی که انار سرشار از آهن است، می تواند کمبود آهن را در مادر و جنین جبران کند. همچنین با کنترل قند خون، خطر ابتلا به دیابت در دوران بارداری را کاهش می دهد.

خواص انار که در نوع خود بی نظیر است، تاثیر آنتی اکسیدان های ایجادکننده نقض‌های مادرزادی چه ازلحاظ جسمی و چه ازلحاظ مغزی است. با خوردن انار این عوامل تا حد زیادی کاهش می یابد. یکی دیگر از فواید انار تصفیه خون مادر و افزایش تولید شیر است.

مشکل دیگری که مادران باردار با آن مواجه هستند افزایش اسیدیته در ادرار است. انار با کاهش این وضعیت در ادرار، سلامت مثانه را بهبود می بخشد.

کاهش وزن با خوردن انار!

انار سرشار از فیبر است. فیبر روند هضم را کندتر می کند. فیبر همچنین عملکرد روده را بهبود می بخشد. بهبود عملکرد روده ها فرآیند دفع مواد و چربی های اضافی را بهبود می بخشد. بنابراین انار تاثیر مضاعفی در کاهش وزن دارد.

حفظ سلامت دندان با خوردن انار:

انار میوه ای است که از تجمع پلاک های دندانی جلوگیری می کند. تجمع پلاک می تواند روند پوسیدگی دندان را تسریع کند. علاوه بر این، خوردن انار می تواند تاثیر مستقیمی در بهبود وضعیت لثه داشته باشد.

انار، میوه ای با خواص بی شمار:

شاید شما هم مانند 99 درصد مردم وقتی از خواص انار استفاده می کنید پوست و قسمت سفید آن را دور بریزید. جالب است بدانید به غیر از پوست و لایه سفید داخل انار، برگ های این درخت نیز خواص درمانی دارند. به عنوان مثال، برگ های این میوه در کاهش وزن و کاهش کلسترول نقش دارند. پوست و لایه سفید این میوه نقش موثری در کاهش قند خون، سلامت دندان ها، سلامت پوست، کاهش وزن و سلامت کلی دستگاه گوارش دارد.

خلاصه ی نهایی خواص انار:

این ماده خوراکی می تواند به طور معجزه آسایی عملکرد همه ی ارگان های بدن را بهبود بخشد. در مقاله بالا به معرفی خواص انار و اثرات آن بر بدن پرداختیم. به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از حد هر ماده غذایی سالم می تواند اثرات منفی بر بدن داشته باشد، بنابراین با خوردن یک رژیم غذایی متعادل از تمام غذاهای سالم می توانید از آن بهره مند شوید.

خواص انار چیست؟

جستجو در سایت